Joan Moll

01-10-2012

“La música clàssica proporciona un enriquiment interior que ens fa sensibles a la bellesa i a l’art”

El pianista i pedagog Joan Moll impartirà, al Centre de Cultura “SA NOSTRA”, el sisè curs de música per a adults, dedicat als millors compositors romàntics.

Joan Moll (Palma, 1936) es va formar musicalment a Palma, Barcelona i Alemanya, on rebé classes del pianista Claudio Arrau. Aquest gran pedagog i difusor empedreït de la música, en especial la dels compositors balears, té enregistrats nombrosos discs i ha escrit dos llibres de música per a infants.

La seva llarga carrera com a pianista l’ha portat a actuar arreu d’Europa, als Estats Units i a Mèxic. Com a pedagog, ha impartit classes magistrals a universitats nordamericanes i a conservatoris espanyols i francesos; també ha ofert centenars de concerts per a escolars.

Es requereixen coneixements musicals per seguir el curs?

No es necessiten coneixements musicals previs, atès que la meva llarga experiència pedagògica a tots els nivells em permet d’explicar els conceptes amb un mínim de paraules.

Què oferireu als alumnes que s’hi apuntin?

Gaudir de la música, aprofundint en el seu llenguatge, i, a més, entrar en el món expressiu i estètic de cada compositor.

Què representa el romanticisme dins el món de la música?

La preponderància dels sentiments per damunt de les normes. És l’estil musical que arriba més fàcilment al públic.

Per què heu seleccionat aquests compositors?

Perquè Beethoven, Schubert, Mendelssohn, Schumann, Chopin, Liszt i Brahms són els compositors més significatius de l’estil romàntic.

Què aporta la música clàssica a la societat en general i a la persona en particular?

Proporciona a la persona un enriquiment interior, que la fa sensible a la bellesa i a l’art. El seu respecte pel paisatge i per l’urbanisme estètic també enriqueix la societat.

Al programa del curs qualificau Beethoven com el gran arquitecte. Què aportà a la història de la música?

Inicià l’individualisme creatiu romàntic. Beethoven consolidà i amplià la forma sonata i aplicà aquesta estructura, la més arquitectònica de la música, a la gran majoria de les seves obres. A més, podia assolir unitat constructiva a partir d’una sola melodia.

Per què es defineix Chopin com a ‘poeta del piano’?

Perquè la seva música s’ha identificat des de sempre amb la poesia, per la seva gran sensibilitat i l’intimisme.

Dedicareu dues sessions a explicar l’obra de Brahms. Per què?

Per fer justícia a la seva gran obra. I perquè en els cinc anys que fa que don cursos de música a “SA NOSTRA” altres compositors com Bach, Beethoven, Chopin o Schubert havien tengut més protagonisme que Brahms.

Com a pianista, quin dels compositors romàntics preferiu?

Chopin. A més de la gran sensibilitat i l’intimisme que desprèn la seva música, per la seva riquíssima inspiració melòdica i la innovació tècnica del piano.

Trobareu tota la informació a Cursos Mallorca, en aquest mateix web

Joan Moll és un gran difusor de la música dels compositors balears
El període de matrícula es del 24 de setembre fins a l'11 d'octubre