10-12-2010

Un projecte solidari per afavorir l'aprenentatge

Aconseguir la plena integració en l'àmbit escolar. Després, la integració social i laboral. Aquest és l'objectiu del Programa d'integració socioeducativa, impulsat per la Fundació Educazenit.

El projecte, que es va iniciar fa dos anys a l'escola Lluís Vives de Palma, ofereix un suport complementari a la formació dels alumnes que presenten necessitats específiques. Més vuitanta menors de totes les edats s'han beneficiat d'aquesta iniciativa que els facilita l'accés a una total integració socioeducativa i, a llarg termini, a una total integració sociolaboral.

Treballar a l'escola ia casa

Mari Carmen González, pedagoga i logopeda coordinadora d'aquest projecte, ens explica que la Fundació pretén aconseguir convenis amb nous centres privats de l'illa, a més d'ampliar les places en els quals ja s'aplica, "perquè encara queden més incorporacions".

Aquesta educadora destaca la bona acollida que ha tingut la iniciativa entre joves, pares i responsables dels centres escolars, "malgrat l'escepticisme que suscita al principi". Al mateix temps, ens recorda que es tracta d'un exercici "voluntari".

Detecció i prevenció, Psicomotricitat, Logopèdia, Desenvolupament de l'aprenentatge, Suport a l'estudi i Atenció específica són els set projectes que componen el programa. L'objectiu és "compensador i preventiu", explica González, i pretén facilitar als familiars del menor orientació i metodologia "perquè després apliquin les coses a casa".

Sol·licituds fins el 15 de desembre

Aquest projecte de suport a estudiants amb necessitats especials és gratuït i de caràcter extraescolar, i ha rebut el suport de l'Obra Social de "SA NOSTRA" a la Convocatòria de projectes solidaris 2010. Ara, i fins al 15 de desembre, les ONG i entitats socials que realitzin la seva activitat a les Balears poden presentar la seva proposta per a la Convocatòria de 2011 de "SA NOSTRA SOLIDÀRIA".

En la nova campanya de l'Obra Social, els propis clients de "SA NOSTRA" votaran els projectes i les activitats socials que considerin més adequats. Per a activitats, es poden atorgar entre 500 i 3.000 euros. Per a projectes, entre 3.000 i 30.000 euros.

Convocatòria "SA NOSTRA SOLIDÀRIA" 2011: Presenta la teva sol.licitud abans del 15 de desembre a www.obrasocialsanostra.com