Festival de música

13-06-2013

"Palmaclàssica" al Centre de Cultura

La setmana del 24 al 29 de juny el Centre de Cultura acull "Palmaclàssica. 1st Piano Festival, Masterclasses and Conference", organitzat per Mallorca Summer Academy i Artendins.

Durant la darrera setmana del mes de juny, els espais del centre de Cultura s'ompliran de música amb el curs dirigit pel professor Luca Chiantore, pianista i musicòleg.

Programa del curs

Beethoven i la música del seu temps. Fonts, anàlisi i interpretació de la música composta entre el s.XVII i el s.XIX.

Partint de les evidents diferències que existeixen entre l’estètica interpretativa de l’època de Beethoven i l’actual, Luca Chiantore presenta en aquest curs els continguts del seu recent llibre Beethoven al piano, una proposta d’aplicació pràctica dels camins que la investigació més recent està traçant al voltant de la interpretació de les obres d’aquest compositor, que la seva riquesa segueix sorprenent i reservant tantes sorpreses, així també com d’altres autors directament relacionats amb ell, com Haydn, Clementi, Mozart, Hummel o Schubert.

El curs es proposa en dues parts: els matins estaran dedicats a les classes pràctiques sobre obres de Beethoven i dels seus contemporanis, i a les tardes ho seran en format de conferència, amb exemples al piano realitzats pel mateix Luca Chiantore.

El dia 25 serà el dia de benvinguda, on a les 19.30h hi haurà un acte per rebre tots els participants i un concert inaugural a càrrec del pianista Tommaso Cogato i la violinista Mariarosaria d’Aprile.

Els dies 26, 27 i 28 seràn els dies de classe, que s’impartiràn pels matins. Cap a la tarda, a les 16.00h, es realitzaran les conferències amb una durada de 3 hores cadascuna, aproximadament, i a les 19.30h es celebraràn els concerts del festival oferits pels participants seleccionats de les masterclasses.

El dia 29 serà el dia d’acomiadament on es realizarà un petit concert de clausura i l’entrega dels diplomes.

Informació i inscripcions

- 240€ Alumne actiu: 2 classes magistrals i 3 conferències.

- 80€ Pack 3 conferències i accés com alumne oient a les classes magistrals.

- 35€ per conferència.

Per fer la inscripció has d’adreçar-te a “Application>Palmaclàssica“, omplir el formulari i realitzar el pagament al compte corrent especificat al final del formulari.

Per ampliar informació i conèixer el programa complet consultau l'enllaç de "Mallorca Summer Academy" que apareix al lateral de la notícia.

Concert extraordinari

Al marc del Festival el dilluns 24 de juny, a les 18h tendrà lloc a l'auditori el concert " Brahms y ...algo más!" a càrrec del duet De la Rosa - Caravaca, clarinet i piano.

El duet, que compta ja amb una àmplia trajectòria artística, dedica aquest programa especial, sota el títol de "BRAHMS i ... alguna cosa més", a una de les obres més representatives de la formació, la Sonata n º 2 op .120 de Johannes Brahms. La segona part estarà formada per petites obres diverses de Piazzola, Gershwin, Schubert, Debussy,  gairebé com si es tractés de petits divertiments que s'aniran oferint al públic.

Podeu adequirir les entrades al Centre de Cultura per un preu 10€, dels quals el trenta per cent anirà destinat a Aspanob.

Concert a benefici d'Aspanob del duet De la Rosa - Caravaca, clarinet i piano.
24-06-13
Concert solidari | Palma
Centre de Cultura de Palma

Entrada-donatiu: 10€. El trenta per cent de cada entrada anirà destinat a Aspanob.

CONFERÈNCIA
30/03/2020