11-02-2014

SA NOSTRA-BMN lliura un equipament mèdic complet a LLEVANT EN MARXA

SA NOSTRA-BMN ha donat a l’associació sense afany de lucre Llevant en Marxa tot l’equipament mèdic que l’entitat disposava a la consulta de l’edifici dels Serveis Centrals.

Ambdues institucions han signat, prèviament, un acord de col·laboració que permet a Llevant en Marxa disposar d’aquest completíssim equipament en les seves instal·lacions de Mallorca i en els països d’Àfrica i Amèrica on ofereix els seus serveis de col·laboració.

Antoni Serra ha manifestat que ‘ens sentim molt satisfets de poder col·laborar, amb aquesta donació, amb Llevant en Marxa i beneficiar pobles i zones amb col·lectius molt desfavorits. Ajudar a la infància, a les dones, a comunitats indígenes i a la població d'escassos recursos de països empobrits, és una tasca solidària fonamental, que ens implica a tots’.

Per la seva part, el Dr. Antoni Mesquida ha volgut agrair la contribució de SA NOSTRA tot destacant que ‘amb la seva aportació podrem millorar els equipaments de dispensaris i hospitals que tenim en marxa a pobles de Mallorca i als diferents països. Sempre hem trobat una bona acollida en aquesta casa’.

El mobiliari, l’instrumental i el material mèdic que ha cedit SA NOSTRA a l'Associació Llevant en Marxa serà destinat a centres d'assessorament i suport mèdic i social per a les persones necessitades d'entre els col·lectius més desprotegits en els diferents àmbits d'actuació que té aquesta associació.

A Mallorca, en els tres centres que Llevant en Marxa disposa a Palma, Inca i Manacor, i també en els diferents projectes que desenvolupa a països del Tercer Món: Etiòpia, Haití, Colòmbia i Perú. De manera més puntual també s’han dut a terme accions de cooperació a El Salvador, Haití, Guatemala, Hondures i el Txad.

SA NOSTRA-BMN valora molt positivament les actuacions que duu a terme Llevant i en Marxa i en contribució i reconeixement a la seva tasca li ha lliurat el complet equipament mèdic que podrà ser de molta utilitat en els diferents pobles de Mallorca i als països on l’ONG desenvolupa les seves iniciatives.

Un hospital i leproseria a Etiòpia

Part de l’instrumental mèdic viatjarà a terres africanes. Precisament a l'Hospital i Leproseria de Gambo, situat a la zona de Negele a Etiòpia, a mig camí entre Adisabeba i Awasa. És una de les darreres actuacions del programa de cooperació de Llevant en Marxa. L’entitat mallorquina participa en la seva gestió, fent-se càrrec d'un 30% dels costos de funcionament de l’hospital.

A la recerca d’aigua

En el mateix país, a la zona de Ropi, Llevant en Marxa ha realitzat 4 sondejos de 500 metres de profunditat per al subministrament d'aigua potable, es realitza pel sistema d'osmosi inversa, i també va fundar una escola per a 250 nens. A Kachachullo, funciona a ple rendiment una cooperativa agrícola que constitueix l'única taca verda, que es pot veure en més de cinquanta quilòmetres a la rodona.

Sanitat i educació per a Colòmbia i Perú

Les actuacions a Colòmbia i Perú ofereixen alternatives de desenvolupament i de futur per a una societat que necessita inversions urgents en educació, matèria sanitària i en projectes d'inversió empresarial.

A Colòmbia, la zona d'actuació de tots els projectes de desenvolupament integral és a la Vall del Cauca, concretament a la ciutat de Guapi. Per la seva part, a Perú, l'any 1996 es va constituir l'Associació Llevant en Marxa, amb seu a la ciutat de Yurimaguas, des d'on coordinen tots els projectes de desenvolupament en les comunitats indígenes del departament de Loreto.

Dra. Isabel Borràs, de Llevant en marxa; Antoni Serra, director territorial de SA NOSTRA; Dr. Antoni Mesquida, president de Llevant en marxa; Jordi Mulet, director de Relacions Institucionals de SA NOSTRA; Josep España, de Llevant en marxa.
Han rubricat l’acord, el director territorial de SA NOSTRA-BMN, Antoni Serra, i el president de Llevant en Marxa, Dr. Antoni Mesquida
Enllaços relacionats

: