Ponència

11-03-2019

Igualtat des de la infància; Patis vius, patis coeducatius

Dins el programa de PALMA DONA organitzat per l'Ajuntament de Palma, l'Institut Municipal de l'Esport, la Fundació Sa Nostra i Bankia.

• Ponència "Igualtat des de la infància; Patis vius, patis coeducatius".
  • Dijous 21 de març a les 19h.
  • Centre de Cultura de Sa Nostra, carrer Concepció, 12, Palma. Entrada gratuïta.

Igualtat des de la infància; Patis vius, patis coeducatius

Una invitació a la reflexió del que ocorre als patis escolars des de la perspectiva de gènere.

A càrrec de:
Sandra Molines Borrás: llicenciada i doctora en Psicologia, autora de la tesi doctoral La Coeducació en un centre educatiu: anàlisi del pati escolar. Professora en els graus de Maestro/a d'educació infantil, primària i Màster de Secundària a Florida Universitària.

Patis vius, patis coeducatius és un documental basat en la tesi doctoral "La coeducació en un centre educatiu: anàlisi del pati escolar" de la professora de Florida Universitària Sandra Molines, dirigit per ella mateixa juntament amb Paqui Méndez, presidenta de l'Associació per la Coeducació.

En aquest documental, que es projectarà a la mateixa conferència, professorat, responsables de centres educatius i persones expertes en coeducació han reflexionat sobre les desigualtats que generen els patis escolars entre nins i nines. El projecte pretén visibilitzar l'androcentrisme que encara domina els espais escolars i convida a reflexionar sobre la necessitat d'injectar una perspectiva feminista, aportant solucions per a generar noves dinàmiques de joc que promoguin una educació més equitativa. Patis vius, patis coeducatius és un nou instrument de reflexió per a tota la comunitat educativa (professorat, alumnat i famílies) sobre el que succeeix als seus patis escolars, un dels principals espais on podem observar les desigualtats de gènere entre nines i nins.

Rosa Cursach Salas: Directora de l'Institut Balear de la Dona.

Cati Pol Martí: Llicenciada en Educació Física. Entrenadora i jugadora de superliga femenina 2 de voleibol amb el Voley Ciutat Cide. Professora d'educació física des de 2004.

Carolina Sitges: Llicenciada i Doctora en Psicologia. Professora Contractada Doctora de Psicobiologia a la Universitat de les Illes Balears (UIB).
Exjugadora de bàsquet. Duatleta/triatleta.

Gloria Ferrer: Presidenta de FAPA MALLORCA.

Modera: Susanna Moll Kammerich, regidora d'Educació i Esports de l'Ajuntament de Palma

23/08/2019
Maó, Sala de Cultura de Maó