19-09-2019

Cursos per a adults 2019-2020 a Mallorca

Entre les novetats hi destaquen els cursos ‘La fotografia en l'art contemporani', 'la gioconda de Madrid i altres obres del Museu del Prado', 'Dones artistes: les pioneres de les avantguardes del segle XX', 'La vida quotidiana en temps passats des de l'art i l'arqueologia. La dona com a protagonista', etc. Inscripcions del 7 a l'11 d'octubre!

• A l’àmbit musical, s’ofereix ‘El piano. L'evolució estilística del piano en la història de la música', 'Viure l'òpera! una aproximació diferent per gaudir-ne millor', 'El cant de la sibil.la: de l'oracle de Delfos a Patrimoni de l'Humanitat'
  •  El taller d’escriptura creativa s’amplia

Tots els cursos formen part del ventall que s'oferirà al Centre de Cultura de Palma, bona part a càrrec de Maria José Lapeña, Pilar Rubí, Elena Conde, Andreu Riera, Francesc Bonnín i  Francesc Vicens.

A l’àrea d’estimulació cognitiva, les professores Susana Monés i Macarena Sánchez impartiran els tallers de memòria. A destacar, també, el curs d’escriptura creativa que dirigeix magistralment Guillem Rosselló.

NOVETATS

A l’apartat d’història de l’art i patrimoni historicoartístic les novetats que oferim son els següents cursos monogràfics: ‘La fotografia en l'art contemporani', 'la gioconda de Madrid i altres obres del Museu del Prado', 'Dones artistes: les pioneres de les avantguardes del segle XX', 'La vida quotidiana en temps passats des de l'art i l'arqueologia. La dona com a protagonista'.

La professora Maria José Lapeña seguirà impartint les seves classes habituals per aquells alumnes interessats en aprofundir a l’historia del art des dels inicis fins al segle XX.

Al camp de la música: ‘El piano. L'evolució estilística del piano en la història de la música', 'Viure l'òpera! una aproximació diferent per gaudir-ne millor', 'El cant de la sibil.la: de l'oracle de Delfos a Patrimoni de l'Humanitat'

El taller de escriptura creativa s'amplia com a  conseqüència de l’interès despertat entre els alumnes i es crean nous grups. D’aquesta manera, poden inscriure’s als diferents nivells (iniciació o avançat) segons els seus interesses i objectius.

LA FOTOGRAFIA EN L'ART CONTEMPORANI

Des de la seva aparició, al principi del segle XIX, la fotografia sempre ha bategat amb el pols de la creació artística. Ens aproximarem a l'obra dels artistes que des d'aquests incis han suposat una fita en la història de l'art.

LA GIOCONDA DE MADRID I ALTRES OBRES DEL MUSEU DEL PRADO. ART I MITE

El Museu del Prado es gesta a partir de la col.lecció de la monarquia hispana fa 200 anys i acaba essent una de les institucions més rellevants del panorama mundial. Hi són molt ben representats grans pintors, com el Bosco, Ticià, el Greco, Rubens, Velázquez o Goya. A partir de noves perspectives, en aquest curs llegirem obres cèlebres, però també en descobrirem d'altres que es revelen com a noves, com la Mona Lisa de Madrid, després de les restauracions recents, o la recuperació del colorit brillant i la llum que envolta L'Anunciació de Fra Angelico.

DONES ARTISTES: LES PIONERES DE LES AVANTGUARDES DEL SEGLE XX

Els moviments artístics que engloben les avantguardes del segle XX, de l'impressionisme al surrealisme, van estar integrats per artistes que va ser molt més que muses, esposes o amants dels seus companys de professió i que van intentar desenvolupar la seva obra, encara que no sempre amb èxit, en el context històric i social que els va tocar viure.

LA VIDA QUOTIDIANA EN TEMPS PASSATS DES DE L'ART I L'ARQUEOLOGIA. LA DONA COM A PROTAGONISTA

Es proposa una nova mirada en l'anàlisi de les vivències quotidianes a través de l'art i l'arqueologia, considerant que la cultura material de temps passats ens ofereix una informació últil i precisa. Els espais arquitectònics i les seves funcions, el parament de les llars, els vestits i les joies, les festes....ens proporcionen dades per a l'anàlisi de societats passades.

EL PIANO. L'EVOLUCIÓ ESTILÍSTICA DEL PIANO EN LA HISTÒRIA DE LA MÚSICA

A través d'aquest curs de conferències/concerts, farem un recorregut musical des de la música barroca de J.S. Banch fins a la música pianística del segle XX, explorant sobretot els mestres clàssics com Mozart i Beethoven i diferents propostes musicals del romanticisme com les obres de Schubert, Chopin i Schumann.

VIURE L'ÒPERA! UNA APROXIMACIÓ DIFERENT PER GAUDIR-NE MILLOR

A partir d'una òpera o d'una part d'ella, o d'un aspecte, es donen informacions i conceptes que permeten millorar la percepció i enteniment, augmentant la comprensio i el plaer. Les sessions es faran amb gravacions i sobretot amb la paraula i les il.lustracions amb piano o cantades. Tot cercant sempre el contacte i la vivència del ponent com a director musical d'òpera i director artístic.

EL CANT DE LA SIBIL.LA: DE L'ORACLE DE DELFOS A PATRIMONI DE LA HUMANITAT

A través d'audicions, imatges i fragments documentals, l'acreditat musicòleg Francesc Vicens oferirà un seguir de sessions destinades a conèixer el personatge de la Sibil.la i el seu Can al llar de la història. A través d'aquest curs ens aproximarem a una de les expressions musicals i culturals més emblemàtiques de Mallorca, inclosa dins la llista de Béns Immaterials del Patrimoni Immaterial de la UNESCO.

FORMALITZACIÓ DE MATRÍCULA

• Del 7 a l'11 d’octubre
  • Centre de Cultura de “SA NOSTRA”
  • Carrer de la Concepció, 12 de Palma
  • Horari: d’11 h a 14 h

DESCOMPTES PER ALS CLIENTS DE BANKIA

Els clients de BANKIA tindran descompte a l’hora de fer efectiu el pagament de la matrícula dels cursos.

• TELÈFON D’INFORMACIÓ: 971 595980  (D’11 H A 14 H)

La Fundació SA NOSTRA posa en marxa una renovada edició dels cursos per a adults
Exposició Eivissa
31/08/2017