Conferència i concert

30-05-2019

"Un Mar de Cultures"

Conferència de l'escriptor Petros Márkaris que ens donarà a conèixer més de prop el seu Grècia natal. A més, gaudirem d'un concert de Josep Tero, 'Kavafis en concert'.

• Dimecres, 5 de juny de 2019.
  • A les 19:30 hores.
  • Centre de Cultura Sa Nostra, carrer Concepció, 12, Palma.

El drama dels refugiats, que segueixen morint a la Mediterrània en el seu afany per arribar a una Grècia empobrida i intervinguda econòmicament, la crisi profunda que travessa aquest país (que, lluny de ser només econòmica, és també moral i de valors), el futur incert de Grècia en el marc d’una Unió Europea que cada cop es regeix més per criteris exclusivament econòmics i el reflex de tota aquesta problemàtica en les seves novel·les seran els eixos centrals de la conferència-col·loqui que oferirà Petros Màrkaris a sa Fundació Sa Nostra, de Palma, el dimecres 5 de juny a les 19.30 h.

El col·loqui amb Petros Márkaris (que serà conduït i traduït per l’hel·lenista català Eusebi Ayensa) es clourà amb un concert del cantautor Josep Tero, qui, acompanyat del músic Josep Maria Borràs, presentarà el seu disc Kavafis en concert, en el qual ha musicat diversos poemes de Konstandinos Kavafis (1863-1933), el més gran poeta grec contemporani. Les versions musicals de Tero dels poemes Al moll, De dins del calaix, Nits de gener, El gat i Cos meu, recorda es basen en traduccions catalanes del poeta d’Alexandria realitzades per Carles Riba, Joan Ferraté, Alexis Eudald Solà i Eusebi Ayensa. Aquestes versions es completen amb les que va fer Lluís Llach dels poemes Itaca i Un vell, que, sota els títols de Viatge a Itaca i A la taverna del mar, van tenir una àmplia difusió tant a Catalunya com a l’estranger ara fa més de quaranta anys.

L’entrada a ambdós actes serà lliure, a través del Cercle d'Economia de Mallorca.

Organitza: Conselleria de Cultura, Participació i Esports, Cercle d'Economia de Mallorca.

Col·labora: Fundació Sa Nostra i Bankia.

DOCUMENTAL
18/09/2019