26-06-2019

56è concert al Torrent de Pareis

• Amb l'actuació de la Capella Mallorquina i el Quintet Johannes Palaschko.
  • Diumenge 7 de juliol a les 17:30 hores.
  • Torrent de Pareis.

Organitzat per Bankia i la Fundació Sa Nostra

Torrent de Pareis

Les audicions al Torrent de Pareis començaren l'any 1964 per iniciativa del pintor Josep Coll Bardolet(1912-2007) que, mogut per la voluntat de difondre la música coral i fer-ne una manifestació popular, trià aquest escenari natural per la seva bellesa i la sonoritat. Vint anys després, Sa Nostra, Caixa de Balears, n'assumí la continuació. Amb el pas dels anys la cita ha arribat a congregar a milers de persones atretes per la combinació de música i paisatge.

Aquesta proposta musical té lloc en un marc natural incomparable, dotat d’una acústica espectacular i és considerat un dels esdeveniments més singulars de l’estiu mallorquí.

Capella Mallorquina

La Capella Mallorquina, una de les formacions que més vegades han actuat en el Concert al Torrent de Pareis, tornarà diumenge 7 de juliol en aquest escenari emblemàtic, en una cita que reuneix turistes i residents amants de la música i la natura.

La formació coral, dirigida per José María Moreno, ha estat durant molt d'anys la protagonista d'aquest esdeveniment musical al Torrent de Pareis. A més del seu prestigi com a entitat musical, la Capella Mallorquina és tot un emblema cultural i que ha promogut el moviment coral a tot Mallorca.

Assistent de Direcció: José Martínez. Solistes: Cristina Van Roy, Elena Nosova, Marga Pons.

1.El cigne C. Saint-Saëns
2.Ave Maria F. Schubert (arr. B. Julià)
3.Amor de Pàtria B. Julià (text: Costa i Llobera)
4.Intermezzo (de Cavalleria Rusticana) P. Mascagni
5.Gloria A. Vivaldi
6.Libertando A. Piazzola
7.Domine fili unigenite A. Vivaldi
8.Por una cabeza C. Gardel
9.Lagarteranas (de El Huésped del sevillano) J. Guerrero
10.Meditació (de Thaïs) J. Massenet
11.Patria oppressa (de Macbeth) G. Verdi
12.Nocturn Op. 9, n. 2 F. Chopin
13.Cor de Pelegrins (de I Lombardi) G. Verdi
14.Habanera (de Don Gil de Alcalá) M. Penella
15.Va pensiero (de Nabucco) G. Verdi
16.Seguidillas (de la Verbena de la Paloma) T. Bretón
17.Himne de l’alegria (de la 9ª Simfonia) L. V. Beethoven

QUINTET JOHANNES PALASCHKO

Javier Díaz i Lucia Barredo, violins. Héctor Bujosa, viola. Jorge Solano, violoncel. Gabriela Couret, contrabaix.

Respectau l’entorn

El torrent de Pareis és la manifestació geològica més espectacular de Mallorca i alberga una diversitat biològica de primer ordre que inclou espècies úniques en el món. Al mateix temps, però, és un dels llocs més visitats de la serra de Tramuntana, motiu pel qual pateix una pressió de visitants que pot afectar-ne negativament la conservació dels valors si no s’hi prenen una sèrie de mesures:

• No llenceu ni deixeu fems: enduis-vos-els a casa.
  • No faceu foc.
  • No arrabasseu plantes ni molesteu els animals.

Més infromació:

• Tren de Sóller, sortides de Palma: 10.10h, 10.50h, 12.15h, 13.30 h. Sortides de Sóller: 21h.
  • Tramvia: Sóller-Port de Sóller, cada mitja hora.
  • Barques: Port de Sóller-sa Calobra: 10h, 11.15h, 13h, 15h. Tornada: 20 minuts després d’acabar el concert.
  • L’aparcament a Sa Calobra serà gratuït per als qui assisteixin a la totalitat del concert.

24/10/2019-22/11/2019
31/10/2019-13/12/2019