Concert solidari

23-03-2016

Mallorca Gay Men's Chorus amb QUIOS

El Mallorca Gay Men's Chorus, mogut pel seu valor solidari, ens convida al concert que farà a benefici de Quios. Serà l'1 d’abril, al Centre de Cultura SA NOSTRA. Amb  la col·laboració de l’Obra Social i BMN-SA NOSTRA i el Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació.

• 1 d’abril, 21.30h
  • Centre de Cultura SA NOSTRA, al carrer de la Concepció, 12, de Palma
  • Amb la col·laboració de l’Obra Social i BMN-SA NOSTRA
  • També hi col·labora el Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació
  • Entrades a la venda
  • Preu entrada-donatiu: 10 eur
  • Llocs de venda:
    • Fons Mallorquí de Solidaritat
    • I Centre de Cultura Sa Nostra (Horari de dilluns a divendres de 10:30 a 13:30 i de 17:00-20:00 hores)

Quios representa una de les cares que pateix la desgràcia que viuen milers i milers d’immigrants.

En el repertori del concert, el Mallorca Gay Men's Chorus proposa varietat, novetat i qualitat coral. Revisaran temes de cantants, peces de rock i musicals clàssics i actuals.

Sempre sota la direcció i el mestratge de Joan Laínez sortiran a l’escenari els 40 integrants  d’aquest extraordinari Mallorca Gay Men 's Chorus, que ja es troba a les semifinals del programa ‘Got talent’ que emet Tele5.

• Noel Quintana els acompanyarà al piano.

Per què Quios?

És una de les zones que pateix la desgràcia que viuen milers i milers d’immigrants que fugen de les zones en guerra, de la mort i de la fam...

A Quios, les persones que arriben des de la costa turca són traslladades amb bus, se'ls fa una revisió mèdica, se'ls dóna aliment i se'ls registra per diverses agències. Després d'aquest procés reben una documentació identificativa que els permet moure's per Grècia i fins i tot abandonar el país.

En els camps de refugiats, gestionats per l'exèrcit grec, hi col·laboren diverses ONGs en temes d'informació dels arribats, salut, alimentació i entreteniment pels més petits ja que, normalment, solen estar en els camps pocs dies o setmanes.

L’ajuda solidària del concert

Les qüestions que es podrien dur a terme, a curt termini, són ajuda mèdica a l’atenció dels arribats a les platges, suport en la recollida i tractament dels residus que els viatges generen i el manteniment de la mitja dotzena de camps que actualment recau totalment en la municipalitat grega.

Una altra qüestió és l’ajuda psicològica als tècnics que cada dia s’enfronten a situacions límit com són la mort de persones que proven de travessar des de Turquia a Grècia.

Mallorca Gay Men's Chorus

Després de tres anys sobre els escenaris, sembla confirmar-se que aquest grup d'amics que, a l'octubre de 2012, es van ajuntar per dur a terme un nou projecte musical, van endevinar i feren diana: un cor, íntegrament format per veus masculines i que sempre ofereix innovacions a l’àmbit de la música coral.

Encara que la paraula ‘gai’ figuri en el nom, no és una formació exclusiva d’homosexuals. Qualsevol home hi pot formar part, sempre que comparteixi passió, ganes de gaudir cantant i que estigui disposat a col·laborar en tots les activitats i esdeveniments dedicats a ajudar i afavorir els drets humans i la integració:

• Dia dels Drets Humans , Dia de l'Orgull LGTB,
  • Dia Contra el Maltractament a la Dona,
  • Dia Internacional de la Lluita Contra la SIDA
  • o, com és ara, el drama dels immigrants que es personalitza a l’illa de Quios.

‘Got talent’ i Joan Laínez

En el repertori proposen la varietat, la novetat i la qualitat coral. Revisen temes de cantants, peces de rock i musicals clàssics i actuals.

El Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació

EL FMSC és una entitat sense ànim de lucre constituïda el 1993, com un instrument  de coordinació i suport a la cooperació descentralitzada de Mallorca, amb la intenció d’aglutinar els esforços que les institucions locals i autonòmiques (Ajuntaments, Consell i Govern) destinen per a la solidaritat de Mallorca amb els països del Sud.

Els recursos econòmics que s’aporten al Fons Mallorquí es destinen al finançament de projectes de cooperació i d’emergència en països del Sud, i a iniciatives de sensibilització que es duen a terme a Mallorca.

En el cas del concert solidari, els recursos es destinaran als ajuts als immigrants desplaçats a Quios pels conflictes bèl·lics.

Els socis tenen un paper fonamental en la tasca de cooperació per assolir una eficàcia més gran en les actuacions, però també és important la sensibilització de la ciutadania sobre les causes que provoquen les desigualtats entre els pobles del Nord i del Sud, i les conseqüències que comporten.

Cal impulsar una nova forma de relació entre els pobles, sobre la base de la justícia i la solidaritat per a tothom.

MGMC al Teatre Principal. Foto de Juan Carlos Fernández

: